Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Посібник для початківців з Ableton Live 11 Lite. Частина 5: запис аудіо кліпів


П’ята частина з циклу навчальних статей про користування Ableton Live 11 Lite від MusicRadar та Computer Music присвячена створенню власних аудіо кліпів.

Попередні статті цього циклу ми раніше публікували на нашому сайті:
Частина 1
Частина 2
Частина 3
Частина 4

А ми поговоримо про аудіо кліпи.








 

Крок 1. В режимі сесії Session View ви також може обробляти аудіо, і хоча ви, можливо, й не захочете записувати всю свою вокальну партію таким чином, однак такий спосіб ідеально підходить для запису аудіо для невеликих партій. Сьогодні ми з вами додамо до нашого аранжування дві аудіо партії, гітарний риф і шейкер. Обидві доріжки будуть моно, тому для початку ми вибираємо один вхід (у нас це вхід 1) на нашій доріжці.








 


Крок 2. Коли наше джерело підключене, ми можемо активувати опцію Auto Monitor на доріжці. Виберемо кнопку Record (запис) і приготуймося до запису. А ще нам потрібен стартовий рахунок, для цього перейдемо до верхньої панелі програми та у випадаючому меню поруч із розміром тактів виберемо потрібну кількість. Тут ми вибираємо один такт.








 


Крок 3. Тепер щоб розпочати запис нового аудіо кліпу, просто натиснемо кнопку Record у порожньому слоті кліпу. Після того, як ми записали свою партію, натиснемо Stop (зупинити) на головній транспортній панелі, і тепер ми бачимо свою аудіо доріжку в редакторі семплів внизу.










Крок 4. Хоча ми записали повну секцію з 8 тактів, під час прослуховування ми вирішили зациклити лише такти 3 і 4. Для цього встановимо точки цього циклу. Як і раніше, ми можемо зробити це за допомогою параметрів циклу, або ж просто перемістивши маркери на екрані кліпу, щоб створити замкнений цикл.









Крок 5. Наш гітарний риф на два такти звучить непогано, але ми хочемо ще підтягнути точність попадання кількох нот. В Live Lite зробити це неймовірно легко. Створити нові “маркери зсуву” дуже просто, потрібно просто двічі клацнути в області маркера над формою сигналу. Ви побачите помаранчеві маркери зсуву, відрегулюймо їх, щоб покращити точність наших нот.







 


Крок 6. Live Lite включає в себе різні алгоритми розтягування часу. Використання маркерів зсуву для виправлення синхронності попадання нот гітарної партії теж працює на їх основі, тому важливо використовувати той алгоритм, який звучить найкраще. Ви знайдете цей параметр ліворуч від редактора семплів, ми вибрали варіант “Complex Pro”.







 


Крок 7. Коли ми записували наш гітарний риф, ми насправді зробили дві різні версії, одну з них на октаву вище. Відредагуймо другу версію таким же чином. Тут також час попадання нот було відкориговане за допомогою маркерів зсуву з відповідним алгоритм розтягування часу.







 


Крок 8. Тепер давайте запишемо партію шейкера. Виберемо наступну звукову доріжку та призначимо на неї вхід. Ми підключили наш мікрофон до входу 2, тому в нашому випадку це вхід 2. Як і раніше, зарядимо трек для запису, активувавши кнопку Record Arm знизу, виберемо порожній кліп і почнімо запис, натиснувши на його кнопку Record.





 




Крок 9. Так само, вибираємо пару тактів, які нам подобаються, і встановлюємо відповідні точки циклу. Ритмічність нот може бути кращою, але цього разу для виправлення цих неточностей ми скористаємось функцією квантизації. Виберемо частину з двох тактів та відкриємо діалогове вікно квантування, як і раніше. Тут ми вибрали 1/16 ноти і прив’язку 80%, щоб залишити відчуття живості.

Джерело