Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Історії про звук. Марк Ланца








 
Марк Ланца – звукорежисер та дизайнер звуку в компанії Sony Pictures Entertainment, президент Спілки звукових редакторів кіно. Його роботи можна почути у таких відомих фільмах, як “День незалежності” та “Природжені вбивці”, а також у популярних телесеріалах: “Батьківщина” та “Електричні мрії Філіпа К. Діка”. У цьому інтерв’ю Марк розповідає про свою кар’єру, обладнання, яке він використовує, прийоми звукозапису тощо.

Марк, чим взагалі займається дизайнер звуку?

Саунд дизайнер планує загальну звукову тему для цілого проєкту, а іноді так називають того, хто створює нові звучання, яких не існує в природі.

Саунд дизайнер допомагає розповісти історію зі звуком, керуючи вашою увагою, так само, як оператор фокусує свій об’єктив на певних речах. Саме це я й роблю зі звуком.

Яке обладнання Zoom ти використовуєш?

У мене є майже весь арсенал Zoom. У мене є рекордери F1, H3-VR, H6 і всі додатки до них, включаючи стерео “гармату” та X/Y мікрофони з амортизаційним підвісом. Також у мене є F6, F8, F8n та фейдерний контролер F-Control.

На своїх сесіях я люблю використовувати багато мікрофонів, щоб мати різні варіанти звучання та резервні треки. А з новими рекордерами, такими як F8n, у моєму розпорядженні є цілих вісім входів.

Як ти почав займатися звуком?

Власне, абсолютно випадково. Я ходив до школи комп’ютерного програмування і в результаті зустрів там хлопця, який займався звуком. Я почав допомагати йому, а за кілька років вже розробляв власні звукові ефекти. Моя кар’єра насправді розвивалась стрімко, і першим фільмом, над яким я працював, був “Народжений четвертого липня” Олівера Стоуна. За допомогою цифрових платформ, ви можете робити найкрутіші речі, такі як уповільнення вертольотів, куль і таке інше. Я почав одним з перших, а згодом і інші редактори почали переходити на цифру.








 

Розкажи про свій шлях до роботи дизайнером звуку.

Мені завжди подобалися ефекти, і протягом перших восьми років я не робив нічого, крім цього, реклами Суперкубку та кількох музичних відео, включно з відеокліпами Майкла Джексона, це було дуже весело. Я зробив кілька мультфільмів для студії свого друга, потім закінчив роботу над “Неш Бріджес” і “Щит”. Це були мої перші телевізійні шоу, і це було круто.

Зараз я вже керую процесом озвучування фільмів, щоб режисер і продюсер отримали саме те, що вони задумали.

Який рекордер ти носиш з собою?

Це точно H6. З ним я можу запустити запис найшвидше, коли я чую щось круте, а мене немає часу шукати мікрофони, кабелі та все інше. Тож я просто беру цю коробку, вмикаю мікрофон, практично за 30 секунд я вже готовий до роботи. У мене навіть є така невелика ручка, яка ізолює всі механічні шуми, а також X/Y насадка зі стабілізатором.

Запис звуків зброї та автомобілів – задача не проста. Як тобі це вдається?

Я люблю записувати звуки вогнепальної зброї. Для цього у мене є улюблене місце в пустелі, з легким відбиттям звуку від гір. Я кидаю кілька мікрофонів донизу, щоб отримати звук рикошетів чи свист куль. Зазвичай для цього я ховаю свої мікрофони за камінням або просто використовую недорогі моделі. Оскільки Zoom має Bluetooth керування, я можу сховати сам прилад подалі від куряви та піску і керувати ним за допомогою свого телефону, це дуже зручно.

Для запису звучання автомобілів я синхронізую мікрофони, розташовані як всередині, так і поза ним. Таким чином монтаж цих двох треків відбувається дуже природно, адже авто їде на тій самій передачі, і двигун працює на тих же обертах.

Конкуренція в індустрії розваг надзвичайно висока. Що ти порадиш тим, хто хоче працювати у цій галузі?

Очевидно, потрібно вчитися цій справі, зараз інтернет відкриває широкі можливості. Не соромся, будь собою та будь сміливим. Це головне. На початку тобі потрібно знайти досвідченого наставника та наполегливо працювати, з ранку до вечора. Просувайся у своїй справі далі й далі, старайся, будь найкращим. Незалежно від того, скільки часу чи ресурсів тобі не вистачає, на це ніхто не зважатиме. Всі слухатимуть лише твою роботу, бо саме вона представляє тебе, тому роби її якнайкраще.








 

Як щодо захоплення природної атмосфери та навколишніх звуків?

Для зйомки навколишнього середовища мені подобається дуже крутий Ambisonic рекордер H3-VR. І він маленький, я можу просто закинути його в свій рюкзак, коли катаюсь на велосипеді. У мене також є пара стереомікрофонів Schoeps, і я люблю отримувати дуже детальні фони за допомогою них та F8n. Чутно абсолютно все.







 

Після стількох років роботи зі звуком у тебе ще залишилось щось, що справді викликає захоплення?

Я люблю міняти жанри та засоби, це не дає мені “заіржавіти”. Час від часу я монтую мультфільми або рекламу чи відеоігри. Іноді мені дуже подобається працювати над комедією. Я просто змінюю напрями своєї роботи. Кожен жанр змушує ваш розум підлаштовуватись заново. Я працював над “Техаською різаниною бензопилою”, і це було справді круто. Я робив звук для “Дня незалежності”, озвучував іграшки, пінбольний автомат, мультфільм про динозаврів…

Чого ти очікуєш від майбутнього цієї галузі?

Зараз з’являється багато молодих талантів, і це чудово. Вони не дають мені розслабитись, вони використовують нові інструменти та нові методи роботи. Коли я чую в театрі якісь круті ефекти, я думаю: «О, я б хотів зробити таке, це справді круто!». Це надихає мене повернутися до своєї студії, з’ясувати, як вони це зробили, і подивитися, чи можу я зробити сам щось подібне чи навіть і краще.







 

Повну версію інтерв’ю з читайте англійською на сайті ZOOM