Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Огляд студійних моніторів ближнього поля Dynaudio Core 7 від Sound on Sound



Пропонуємо до вашої уваги скорочений переклад огляду студійних моніторів Dynaudio Core 7 від Г’ю Робджонса для Sound on Sound








Можливо, ці монітори й мають занадто олдскульний вигляд, але насправді вони оснащені найсучаснішими технологіями Dynaudio.

Нова серія професійних студійних моніторів Core прийшла на заміну колись дуже популярній серії Air. Тут також є аналогові та цифрові входи AES3, потужні підсилювачі класу D і, звичайно, вдосконалений DSP. Монітори нової серії Core крім цього стали першими гучномовцями, які компанія Dynaudio розробила з використанням своєї нової вражаючої акустичної лабораторії Jupiter.



  
 
 
 



Виробник заявляє, що серія Core за своїми робочими характеристиками перевершує попередню серію Air, причому всі монітори є взаємозамінними та практично однаковими за своїм звучанням. Вам не потрібно ретельно підбирати пару, адже виробничі допуски гарантують відповідність характеристик у межах 0,2 дБ для кожного гучномовця. Заявлений термін служби моніторів – мінімум 20 років.

На сьомому небі

Core 7 – це компактна модель, порівнювана за своїми розмірами з LYD 7, але відповідає ще вищим стандартам і коштує відсотків на дорожче. Ці монітори призначені для роботи в студіях звукозапису, апаратних монтажу і зведення, в ПТС та інших мобільних студіях, а також для сетапів іммерсивного звуку. Core 7 можуть бути ідеальними гучномовцями задніх каналів сураунд у поєднанні з фронтальними моніторами Core 59.

Core 7 мають доволі масивну конструкцію кабінета з передньою панеллю товщиною 32 мм, потужну електроніку, надійний 7-дюймовий драйвер з полімерним дифузором та збільшеною рухомою частиною, а також захищений 1-дюймовий твітер, тому ці монітори виявились доволі важкими. Фронтальний щілинний порт фазоінвертора дозволяє розміщувати ці монітори впритул до стіни, і навіть кріпити їх на стіну, що дуже зручно для використання в таких невеликих приміщеннях, як автобус ПТС чи апаратна монтажу.

Елегантні технічні рішення

Dynaudio вже 40 років розробляє свої власні високоякісні твітери, маючи на сьогодні в своєму асортименті понад 20 різних моделей. Новий твітер Esotar Pro суттєво еволюціонував від моделі Esotar2, яка впродовж багатьох років була еталонною.

Core 7 має підсилювачі потужності Class-D від Pascal Audio (500 Вт для НЧ драйвера і 150 Вт для твітера, власне, такі самі, як і в старшій моделі Core 59), що забезпечують максимальний SPL 112 дБ на 1 м, або 118 дБ у напіввідкритому просторі.

Корекція приміщення, захист драйверів та розділення частот здійснюється за допомогою вбудованого 64-розрядного DSP від Analogue Devices. Кросовер налаштований на 2,3 кГц, а загальна частотна характеристика системи заявлена від 45 Гц до 27 кГц з нерівномірністю ±3 дБ або від 38 Гц до 31 кГц в межах ±6 дБ. Ці цифри лише на кілька герц поступаються специфікаціям Core 59, що є свідченням якості дизайну та ефективності DSP обробки. DSP працює на частоті 192 кГц для аналогових входів, але з цифровим входом, або зовнішньою синхронізацією word clock, DSP працює з частотою дискретизації вхідного сигналу, що виключає зміщення тактової синхронізації між окремими моніторами стереопари чи імерсивного сетапу.



«Реальна перевага Core 7 полягає в чудовій сфокусованості та чіткості звучання середньочастотного діапазону, якої не вдається досягти навіть деяким трисмуговим моделям».



Роз’єми та перемикачі

На задній панелі розташовані вісім перемикачів та шість роз’ємів. Два роз’єми XLR “мама” призначені для аналогових та цифрових входів AES3, ще один роз’єм XLR “тато” є буферизованим виходом AES3 для лінкування з іншими гучномовцями. Роз’єм BNC призначений для входу word clock, а через USB порт здійснюється обслуговування та оновлення прошивки.













На задній панелі розташовані аналогові та цифрові входи і виходи, а також перемикачі, які пропонують різні варіанти балансування звучання та корекції приміщення.

Вгорі розташований перемикач режиму живлення, (постійно увімкнений або автоматичний стендбай режим після відсутності сигналу впродовж 20 хвилин). Поруч розташований перемикач Bass Extension, при звичайному використанні монітори мають бути в повнодіапазонному режимі, а з додаванням сабвуфера можна увімкнути фільтр зрізу НЧ до 80 Гц.

В другому ряду є перемикач вибору лівого або правого каналу із входу AES3, а також блок тональної корекції АЧХ, яка досягається за допомогою повнодіапазонного (all-pass) фільтра з мінімальним фазовим зсувом, на відміну від еквалайзерів з традиційними фільтрами типу “поличка”.

Перемикачі у наступному ряду відповідають за корекцію АЧХ в залежності від розташування монітора в приміщенні, пропонуючи опції “Anechoic”, “Desk” і “Soffit” (на стійці, на столі, підвішений на софіті), а також “Free”, “Wall” і “Corner” (відкрите поле, біля стіни та в кутку).

Нарешті, в нижньому ряду є регулятори вхідної чутливості у межах 0, +4, +18 або +24 дБu, а також рівня вихідного сигналу. Для точного співпадіння рівнів окремих моніторів тут не передбачений плавний регулятор гучності, але в ньому і немає потреби, враховуючи точні виробничі допуски Dynaudio. Натомість перемикач SPL встановлює максимальний рівень на -6 дБFS для цифрового входу або -6 дБu відносно вибраного рівня для аналогового входу. Опції SPL: 112, 100, 96 та 88 дБ на відстані 1 м (у відкритому полі).

У використанні

Для тестового прослуховування пара Core 7 була встановлена вертикально з налаштуванням SPL 88 дБ, вхідною чутливістю + 4 дБu, а всі перемикачі корекції АЧХ були вимкнені.

Автор огляду здебільшого звик працювати на досить низьких рівнях прослуховування, і він був вражений чудовим низькочастотним балансом, адже більшості гучномовцям з фазоінвертором зазвичай потрібно більше енергії для досягнення бажаного тонального балансу. Але коли ви хочете почути якісь нюанси в НЧ діапазоні або просто відчути атмосферу, то у вашому розпорядженні є достатньо запасу потужності та обробки сигналів для отримання панчевого басового звучання. Перехідні процеси дуже чіткі та деталізовані, динаміка відтворюється без особливих зусиль.

Реальна перевага Core 7 полягає в чудовій сфокусованості та чіткості звучання середньочастотного діапазону, якої не вдається досягти навіть деяким трисмуговим моделям. Ці монітори здатні розкрити найтонкіші деталі міксу, особливо це помітно на хвостах реверберації та при динамічній обробці. Завдяки цьому монітори Core 7 ідеально підходять для вибагливого мікшування та контролю, адже з ними ви можете почути всю глибину міксу, навіть на низьких рівнях гучності. Стереокартина чітка і стабільна, із широкою і просторою панорамою та відчутною глибиною, але центральні звуки при цьому дуже точні та сфокусовані.

Одним із найкращих критеріїв оцінки якості хорошого монітора є можливість адекватного прослуховування протягом тривалого часу без втоми, і Core 7 пройшли цей тест на відмінно. Загалом, Core 7 – просто вражаюча акустична система, справді гідна статусу професійного монітора.

Переваги
  • Деталізоване і нейтральне звучання із феноменальною чіткістю та сфокусованістю середньочастотного діапазону.
  • Широка і водночас точна та стабільна стереокартинка.
  • Легкість прослуховування без втоми для слуху.

Недоліки
  • Не виявлено. Крім високої, але цілком виправданої ціни.

Висновки

Core 7, можливо, старомодні на вигляд, але надзвичайно потужні монітори ближнього поля, які забезпечують відмінні робочі характеристики та вражаючі можливості. Це справді дуже гідний спадкоємець лінійки Air!

Повний текст цього огляду читайте англійською на сайті Sound on Sound.
Детальна інформація та характеристики Core 7 – на сайті виробника.