Главная     |     Контакты     |     Новости и события     |     Где купить?     |     Каталог     |     Интернет-заказ     |     Реализованные проекты     |     Артисты     |     Вакансии




Акустичні системи QSC серії CP для гітаристів




 


Крістоф Анет
29 травня 2020 р.

Урізноманітнимо теми наших розмов та трохи поговоримо про електрогітарне звукопідсилення. Сучасні процесори та педалі, які моделюють гітарні підсилювачі, сьогодні пропонують надзвичайно велику різноманітність звучань, також вони мають просте керування і використовуються як в студійних сесіях, так і під час виступів наживо. Ці технології відкрили гітаристам доступ до величезної колекції підсилювачів, дозволивши їм отримати звучання, які раніше були недосяжними.

З поширенням даного технологічного підходу, дедалі більше гітаристів довіряє відтворення свого змодельованого звучання широкосмуговим акустичним системам (FRFR), якими і є моделі QSC серії CP.

 

  
 
 
 



Які гучномовці ми називаємо FRFR?

Абревіатура FRFR насправді означає “full-range, flat-response” – широкосмуговий, з лінійною АЧХ, тобто ці акустичні системи здатні підсилювати будь-яке звучання на всіх частотах нейтрально, відтворюючи вхідний сигнал з максимальною точністю і чіткістю. Гучномовці FRFR по суті не додають і не зрізають нічого з отриманого аудіосигналу. Такі системи ідеально підходять для сучасних моделюючих підсилювачів, в яких для створення потрібного вам звучання є всі можливості, які тільки можна уявити.

Вибираючи широкосмуговий лінійний гучномовець, не забувайте про його по-справжньому рівну АЧХ та широкий динамічний діапазон, а також здатність відтворювати “живі відчуття” та “тепло приміщення”. Пам’ятайте, що перехідні піки електрогітари можуть досягати рівнів удесятеро більших, ніж сигнал типової музичної програми. Тому для чистого відтворення піків без погіршення вихідного сигналу гітари ключовою характеристикою у будь-якому високоякісному FRFR гучномовці є великий запас до перевантаження.

Гітарні кабінети та акустичні системи FRFR

З іншого боку, стандартні гітарні кабінети все ще існують. Ідея всіх різноманітних конструкцій цих кабінетів (закритих, відкритих тощо) полягає якраз у забарвленні вашого гітарного тону у різні способи для створення неповторного звучання. Гітарний кабінет також дає відчуття присутності та “вітру” від динаміків, а його АЧХ зазвичай має спад на високих частотах завдяки конструкції його корпусу, та власним характеристикам електроакустичних перетворювачів в ньому.

У більшості випадків, якщо ви підключите свій моделюючий підсилювач до “не FRFR гучномовця”, це може нівелювати його роботу, адже він вже сам по собі емулює динаміки, і в такому разі ви поєднуєте різні за своїм характером забарвлення звучання.

Портальні системи та гучномовці FRFR

Будучи майже однаковими, деякі FRFR системи все ж відрізняються від портальних деякими конструктивними рішеннями, тональними характеристиками та відкритими для користувача налаштуваннями.

Деякі FRFR гучномовці за своєю зовнішністю прагнуть наблизитися до вигляду традиційних гітарних кабінетів, інші більше схожі на портальні системи. В обох випадках наявність вбудованого еквалайзера та можливість використання системи у якості сценічного монітора є ключовими критеріями вибору для багатьох гітаристів.

Найпоширеніші портальні акустичні системи призначені для гучної роботи та мають можливість відтворювати всі інструменти живого оркестру. Натомість FRFR гучномовці, як вже згадувалося раніше, повинні бути максимально нейтральними, забезпечуючи “чисте полотно” для відтворення звучань, створюваних моделюючим пристроєм.

Системи серії CP для гітаристів

Компактні активні акустичні системи CP8 та CP12 пропонують надзвичайно високі характеристики в неймовірно портативному корпусі. А завдяки високоефективному підсилювачу потужністю 1000 Вт, моделі серії CP ще й відрізняються надзвичайно низькою вагою (CP8 важить 9,5 кг, а CP12 – 13,7 кг), що робить їх легкими у транспортуванні та монтажі на сцені або в студії. Обидві моделі мають мікшер на три входи (мікрофонний, мікрофонний / лінійний, стереовхід з “джеком” 3,5 мм) та ряд DSP пресетів, серед яких є дуже важливий в FRFR системах пресет для використання у якості сценічного монітора на підлозі.

Зауважте, якщо у вашому FRFR гучномовці немає пресета для сценічного монітора, використання його з такою метою призведе до надмірного підсилення нижніх частот. Це відбувається тому, що гучномовець розміщується на підлозі в обмеженому просторі випромінювання (так зване напівсферичне навантаження), і це явище призводить до підвищення рівня басів до 6 дБ нижче 200 Гц, Це, звичайно, зовсім не те, що потрібно для звучання вашої гітари. Пресет для сценічного монітора компенсує це підсилення басів, завдяки чому системи серії CP забезпечують рівну АЧХ при використанні їх на підлозі.

І останнє, але не менш важливе. Сумки Tote для систем серії CP дозволяють мандрівним музикантам легко та комфортно переносити свої гучномовці від виступу до виступу, а накриття CP Outdoor Cover захищатиме ваші гучномовці під час роботи за несприятливих погодних умов.

Кілька способів використання систем серії CP

Вибір найкращого гітарного звукопідсилювального комплекту є питанням надзвичайно індивідуальним та суб’єктивним. Однак давайте розглянемо різні варіанти використання акустичних систем серії СР у якості FRFR гучномовців або портальних систем.


А. Використання з моделюючими процесорами

Більшість моделюючих гітарних процесорів мають стереовиходи, які можна безпосередньо підключити до пари систем CP та використовувати їх у якості FRFR гучномовців, які забезпечують високу якість відтворення звучання змодельованих гітарних підсилювачів. Крім того, вихід “Mix” в системах CP (XLR вихід після попереднього підсилення) може використовуватися для надсилання ваших лівого та правого каналів безпосередньо до головної мікшерної консолі.











Рисунок 1. Пара ситем CP12 (ліворуч) або пара CP8 (праворуч) використовуються
з стереопроцесорами, що моделюють звучання гітарних підсилювачів







В. Використання боксу навантаження або спікер-симулятора з безпосереднім підключенням до портальних систем

Ще одна популярна конфігурація гітарного сетапу – це підключення гітарного підсилювача “голови” до зовнішнього боксу навантаження, який має цифрову DSP емуляцію динаміка або перетворювача, що імітує відповідний імпеданс навантаження, а також електричні та акустичні характеристики справжнього динаміка, встановленого в кабінет. Вихід з боксу навантаження надсилається або безпосередньо до вашої системи серії СР, або ж на головну мікшерну консоль, а з неї – на системи CP, що використовуються у якості портальних.










Рисунок 2. Пара ситем CP12 (ліворуч) або пара CP8 (праворуч) використовуються
з стереопроцесорами, що моделюють звучання гітарних підсилювачів









С. Використання педалей ефектів та емулятора кабінету з безпосереднім підключенням до портальних систем


Наступний варіант – це використання педалей ефектів без гітарного підсилювача у поєднанні з емулятором кабінету (у форматі педалі або рекового пристрою), підключеним безпосередньо до систем серії CP, що використовуються у якості портальних, або ж у якості персональних моніторів.










Рисунок 3. Системи серії CP використовуються у якості портальних систем або
як персональні монітори – з педалями ефектів та емулятором кабінету












Звукопідсилення акустичної гітари

Для гітаристів, які використовують електроакустичні інструменти, рекомендується наступна конфігурація сетапу. Ви можете надіслати вихідний сигнал з акустичної гітари до передпідсилювач або директ-бокс, які потім безпосередньо під’єднуються до портальних або моніторних систем серії CP. Крім цього, маючи кілька входів, якими оснащені гучномовці серії CP, ви можете підключити мікрофон до комбінованого входу XLR / “джек”, а також зовнішнє джерело звуку через окремий стереовхід з роз’ємом 3,5 мм.

Тепер ваш гучномовець серії CP перетворився на персональну портальну систему. Пам’ятайте, що через вихід “Mix” ви також можете з’єднати у ланцюжок до чотирьох систем серії CP для охоплення широкої аудиторії у великому приміщенні.
















Рисунок 4. Системи серії CP використовуються у якості портальних –
з акустичною гітарою, мікрофоном та зовнішнім джерелом звуку










Заключення

Більшість гітаристів звикли до традиційного сетапу з підсилювачем та кабінетом. Технології розвиваються, в результаті чого з’явились FRFR гучномовці. У поєднанні з якісним процесором, який моделює звучання гітарного підсилювача, ви отримуєте враження від гри, максимально наближені до “справжнього підсилювача”.

У сигнальному тракті, частиною якого є також і ваш гітарний сетап, найважливішим елементом є гучномовець, оскільки саме він може (або не може) виявити всі тонкощі вашого гітарного звуку. Використовувані у якості портальних систем чи персональних моніторів FRFR гучномовці серії CP забезпечать виняткову ефективність звукопідсилення, чудову якість звучання та високу надійність протягом багатьох років концертної роботи.

Зичимо вам успіхів у створенні власного гітарного звуку! І ще одне маленьке прохання: якщо ви використовуєте гучномовці QSC в своєму гітарному сетапі у якийсь інший спосіб, ніж ті, що були описані в цій статті, будь ласка, повідомте нас, нам справді кортить дізнатись про це!