Главная     |     Контакты     |     Новости и события     |     Где купить?     |     Каталог     |     Интернет-заказ     |     Реализованные проекты     |     Артисты     |     Вакансии




Підключаємо клавішні інструменти на сцені. Будь-який сетап!




 
Підключаємо клавішні інструменти на сцені. Будь-який сетап!




Що використовується для підключення клавішних інструментів наживо

Одне з найпоширеніших питань, що виникає у клавішників, – яке обладнання їм потрібне для підключення свого інструмента до системи звукопідсилення. Хоча більшість клавіатур мають вихід з низьким імпедансом та можуть підключатися безпосередньо до лінійних входів мікшера (оскільки ці входи мають достатній коефіцієнт підсилення), є кілька переваг від використання на сцені директ боксів або спеціальних інтерфейсів для клавішних інструментів.

Незалежно від того, чи у вас простий сетап з однією клавіатурою, чи ви використовуєте кілька інструментів, включно з MIDI-контролерами та програмними синтезаторами, вибір правильного пристрою для вашого сетапу може допомогти покращити якість звукового сигналу, зменшити шуми та краще контролювати ваше звучання в системі звукопідсилення.



Виступ з одним клавішним інструментом

Для найпростішого сетапу з однією клавіатурою на сцені для підключення до системи звукопідсилення найчастіше рекомендується використовувати високоякісний пасивний директ бокс. Є кілька причин для цього, і перша з них полягає в тому, що виходи більшості клавіатур – це несиметричні сигнали, що надходять через ¼" TS роз’єми.

І якщо несиметричні сигнали добре передаються на короткі відстані, то при використанні довгих кабелів вони стають доволі чутливими до шумів та перешкод, а також втрачають високі частоти. Директ бокс вирішує цю проблему, забезпечуючи симетричний вихід XLR, що дозволяє передавати звукові сигнали на відстані до 100 метрів без погіршення їхньої якості.



Ще одна причина використання директ боксу з клавіатурою – це розрив паразитних контурів заземлення, які можуть спричинити виникнення гучного і дратівливого гулу в порталах. Петлі заземлення можуть виникати при безпосередньому з’єднанні двох віддалених пристроїв з живленням від мережі (наприклад, клавішного інструмента та мікшера). Найнадійнішим рішенням для розриву контуру заземлення є введення ізоляційного трансформатора до сигнального шляху між двома пристроями. Саме на таких трансформаторах, як правило, і базується робота будь-якого пасивного директ боксу.

Radial ProD2

Трансформатори такого типу містяться і в моделі Radial ProD2, що забезпечує гальванічну ізоляцію між джерелом та споживачем сигналу, ефективно запобігаючи виникненню контурів заземлення. До того ж, ці трансформатори також блокують передачу фантомного живлення +48В, захищаючи вихідний каскад вашого клавішного інструмента від пошкоджень через випадкове увімкнення фантомного живлення в каналі мікшера.








 





Вибір трансформатора

Якщо говорити про трансформатори, то не всі вони мають однакову конструкцію. Якість трансформатора, який використовується в пасивному директ боксі, зазвичай безпосередньо пов’язана з вартістю самого пристрою. Невеликі та недорогі трансформатори працюватимуть так само щодо перетворення сигналу на симетричний та забезпечення ізоляції, але коли йдеться про АЧХ, рівень шумів та спотворень, то тут вони мають значно гірші характеристики. Як правило, вони забарвлюють звук навіть при низьких рівнях сигналу.

Більші та дорожчі трансформатори мають рівнішу АЧХ та вносять менші фазові спотворення до сигналу з вашого приладу, а також можуть опрацьовувати сигнали високого рівня, які видають сучасні синтезатори. Для найбільш точного відтворення оригінального сигналу вашого інструмента в директ боксах JDI Stereo використовуються високоякісні трансформатори Jensen. Обидві моделі, як JDI Stereo, так і ProD2 (в якій використовуються трансформатори Eclipse), мають спеціальні корпуси з мю-металу, які захищають кожен трансформатор, забезпечуючи додаткове зниження шумів та перешкод всередині директ боксів.





 



Якщо у вас більше, ніж один клавішний інструмент

Поки що ми обходились лише одним інструментом на сцені, але як щодо складніших сетапів? Хоча ви можете просто використовувати додаткові директ бокси для кожного наступного інструмента (менеджмент Radial Engineering підтверджує, що ви можете просто придбати додаткові директ бокси для кожного з ваших інструментів), спеціалізований мікшер для клавішних інструментів може допомогти спростити ваш сетап та забезпечити додаткові можливості маршрутизації сигналів, додавання ефектів тощо. Мультиінструменталісти можуть отримати ще одну перевагу від використання окремого мікшера. Завдяки створенню окремого міксу клавішних інструментів на сцені ви можете зменшити загальну кількість каналів, якщо, наприклад, в основному FOH мікшері у вас не вистачає входів.

Яке рішення? Key-Largo!

Мікшер Key-Largo розроблений для задоволення конкретних потреб клавішників у компактному форматі, подібному до гітарних педалей. Він може керуватись за допомогою педального перемикача, або ж використовуватись на робочому столі поруч із ноутбуком. Ви можете підключити до трьох синтезаторів в моно або стерео до аналогових входів мікшера та контролювати рівень кожного входу. Пара основних виходів на роз’ємах XLR є симетричними та трансформаторно ізольованими, вони призначені для підключення до систем портального звукопідсилення. Також в Key-Largo передбачені додаткові виходи для підключення пари активних сценічних моніторів.








 




Для музикантів, які використовують програмні синтезатори на своєму ноутбуці під час живого виконання, Key-Largo оснащений USB-з’єднанням, що дозволяє використовувати його у якості цифрового аудіо інтерфейсу. Завдяки цифрово-аналоговим перетворювачам 24 біт / 192 кГц це
з’єднання дозволяє забезпечити високу якість звучання плейбек треків або програмних синтезаторів, разом з іншими вашими інструментами на сцені. Також доступні MIDI входи та виходи, тому ви можете використовувати окремий MIDI пристрій для керування вашими програмними синтезаторами.

Маршрутизація всіх ваших інструментів через мікшер Key-Largo також дозволяє контролювати всі виконавські аспекти централізовано в одному місці. Наприклад, вбудована в Key-Largo петля ефектів дозволяє підключити ланцюжок педалей або зовнішній процесор ефектів та використовувати його для всіх ваших інструментів. Індивідуальні регулятори дозволяють контролювати рівень сигналу кожного з інструментів, який подається на петлю ефектів, а регулятор EFX визначає рівень ефекту, який повертається до основного міксу. У верхній частині Key-Largo передбачений педальний перемикач, який дозволяє виконавцю миттєво вмикати та вимикати петлю ефектів, коли це потрібно, наприклад, для сольних партій.












 

Ще більше входів? Не проблема!

Для професійних турових клавішних сетапів, де потрібна ще більша кількість входів, ніж в Key-Largo, є мікшер KL-8 з розширеним набором функцій та можливістю розширення для підключення будь-якої кількості інструментів. Він має чотири стерео входи з регуляторами рівнів та світлодіодними індикаторами, а також загальну петлю ефектів, подібну до Key-Largo. Однією з головних переваг, яку пропонує KL-8, є моніторна система прослуховування з парою ¼" виходів для навушників, за допомогою яких можна контролювати як загальний мікс, так і будь-який з вхідних каналів в соло, що дозволяє попередньо прослухати наступний патч або перевірити звучання.
















 

Мікшер KL-8 також призначений для роботи з сетапами з резервним комп’ютером, забезпечуючи подвійні USB-з’єднання, щоб одночасно підключити обидва комп’ютери. При використанні ноутбука на сцені для програмних синтезаторів або відтворення плейбек треків така схема забезпечує додатковий рівень захисту від програмних збоїв, які можуть зіпсувати ваш виступ. Перемикач A/B на передній панелі дозволяє миттєво перейти на резервну машину в разі відмови основної, ця функція також може керуватися за допомогою додаткового виносного педального перемикача.










 

Для клавішників є багато способів підключити свої інструменти на сцені та успішно взаємодіяти з системою звукопідсилення на будь-яких майданчиках, від невеликих клубів до багатотисячних стадіонів. Який саме пристрій вибрати для цього, залежить від різноманітних факторів: від кількості інструментів, що використовуються у вашому виступі, від наявності плейбек треків або програмних синтезаторів на ноутбуці, а також від того, наскільки врешті ви хочете контролювати ваше звучання. Правильний вибір не тільки допоможе отримати найвищу якість сигналу та зменшити небажані шуми і перешкоди, але може також істотно вплинути на саме виконання – завдяки включенню додаткових функцій, які змінюють спосіб використання ваших ефектів, мікшують інструменти разом або дають можливість використання резервної системи у разі відмови основної.

Для отримання додаткової інформації перегляньте ці відео!