Главная     |     Контакты     |     Новости и события     |     Где купить?     |     Каталог     |     Интернет-заказ     |     Реализованные проекты     |     Артисты     |     Вакансии




L-ISA – мистецтво імерсивного звуку від L-Acoustics. Частина друга.


Наступного дня, після відкритої, гучної і велелюдної презентації L-ISA, відбувся закритий семінар для доволі вузького кола топових звукоінженерів України, які працюють з найвідомішими артистами та на найкращих майданчиках. Ми хочемо поділитись з вами деякими речами, які обговорювались на цьому закритому заході. Було дуже цікаво, а питання (в яких, як відомо, криються й відповіді) підняли дискусію на якісно інший рівень.











Після короткого екскурсу для тих, хто не був на загальній презентації в перший день, всі присутні з цікавістю поринули у поглиблене вивчення системи разом з Сергієм Беккером, одним із провідних інженерів турового напрямку L-Acoustics. Оскільки на цьому семінарі зібрались здебільшого мікс-інженери, а не системники, основну увагу вирішили приділити саме принципам мікшування, інтерфейсу та можливостям керування L-ISA.











Об’єктно-орієнтоване мікшування – ви чуєте те, що ви бачите


Отже, в L-ISA всі вхідні канали (або групові сабмікси) перетворюються на об’єкти, а далі вже відбувається об’єктно-орієнтоване мікшування. Це дуже логічний і, врешті, візуально зрозумілий та інтуїтивний принцип. Ви чуєте саме те, що ви бачите. Для кожного об’єкта доступні п’ять параметрів:
  • панорама (позиціонування по горизонталі),
  • розмір (ширина),
  • висота (вертикальний підйом – за наявності імерсивних оверхед гучномовців),
  • відстань (віддаленість об’єкта – при збільшенні відстані послаблюється рівень та високі частоти, додається затримка, а також реверберація приміщення),
  • аукс (відбір сигнала після обробки “відстань”).









Всі присутні також відмітили продуманий та візуально зрозумілий графічний інтерфейс L-ISA. Адже це доволі нетривіальна задача – представити тривимірний простір на площині екрана так, щоб інтерфейс не вводив користувача в оману, а навпаки, допомагав йому у керуванні системою. Причому, за словами Сергія, кожна кнопочка, кожна нова можливість інтерфейсу колегіально обговорюється у команді розробників, зважуються всі за і проти доцільності введення того чи іншого елементу керування. Так, наприклад, в системі L-ISA немає кнопок м’ют – це залишається функцією мікшерної консолі.

Серце всієї системи – двоюнітовий рековий процесор L-ISA забезпечує всі велетенські обчислювальні потужності для підтримки до 96-ти об’єктів, до 64-х вихідних каналів, а також двигуна просторової обробки Room Engine.

Room Engine – більше ніж ревербератор


Room Engine – це не просто потужний ревербератор. Це комплексний двигун доповнення акустики приміщення. Тобто реверберація обчислюється окремо для кожного з 96-ти об’єктів, з урахуванням усіх його просторових параметрів. Це дуже потужний інструмент, і його можна використовувати як для створення природного ефекту присутності в приміщенні, так і в доволі нестандартних творчих задумах. Звісно ж, у присутніх одразу виникли пропозиції щодо створення спеціальних пресетів для різноманітних відомих залів.






 




Цікаво, а що буде, якщо…

Учасники закритої презентаціі слухали мультитреки з повітряним звучанням симфонічного оркестру та доволі насичене аранжування рокової композиції, ставили дуже цікаві питання, експериментували, вивчаючи систему. «Цікаво, а що звучить в сусідніх кластерах, якщо розширити розмір об’єкта, і при цьому зам’ютити основний кластер, до якого він прив’язаний?» «А як при цьому вирішується проблема інтерференції?» «А давайте послухаємо L-ISA мікс а потім увімкнемо “snap” (жорстку прив’язку об’єктів до найближчих кластерів) і порівняємо звучання!» Це лише деякі з озвучених питань. До речі, колегіально було встановлено, що в режимі “snap”, чіткість звучання дійсно підвищується, але загальний мікс при цьому починає звучати якось вже надто стерильно і незібрано. Проте, коли саме приміщення досить “живе” і проблемне з точки зору чіткості звучання, режим “snap” може стати у нагоді, і це якраз те, з чого варто починати мікшування, а потім вже в процесі “склеювати” мікс за допомогою розширення об’єктів, Room Engine тощо.

Всі так захопились, що на системний дизайн залишилось вже зовсім небагато часу. Але, все ж розглянули деякі приклади розрахунків системи в програмному забезпеченні Soundvision, яке дозволяє проектувати не тільки традиційні схеми звукопідсилення, а й системи L-ISA. Що стосується системного дизайну, то хочемо нагадати, що L-Acoustics та RealMusic на постійній основі проводять тренінги для системних інженерів різного рівня складності. Бо, як відомо...













Обладнання саме не працює, працюють люди

Саме так коротко можна охарактеризувати філософію L-Acoustics. Якщо навіть висококласне і високоякісне звукопідсилювальне обладнання потрапить до рук неосвіченого і недосвідченого користувача, воно не звучатиме, і від цього постраждає репутація виробника, а її L-Acoustics цінують дуже високо. Саме тому, з одного боку, L-Acoustics свідомо не відкривають доступ до деяких можливостей своїх процесорів, бо в невмілих руках потужні інструменти можуть нашкодити як мінімум звучанню, а як максимум – обладнанню. А з іншого боку – одним з ключових напрямків роботи компанії L-Acoustics є освіта.

Наприклад, процесор L-ISA ви не зможете взяти і просто придбати або орендувати, доки досвідчені тренери з турової команди L-Acoustics не проведуть з вашими інженерами тренінг і не навчать їх всім основам і тонкощам роботи з L-ISA. Вони також супроводжуватимуть вашу технічну команду упродовж підготовки, проектування, попереднього продакшну, репетицій та кількох перших шоу. Саме так. І ніяк інакше.






 




Дороге апаратне обладнання та красиві кабінети з квадратними золотистими лого забезпечують чудове звучання, відоме на весь світ, але це лише вершечок айсберга. Репутація L-Acoustics тримається передусім на знаннях і освіті, на розумінні всіх складних процесів та на досвіді, і всім цим L-Acoustics залюбки діляться зі своїми клієнтами та користувачами. Тож слідкуйте за новинами від RealMusic. Вже у березні відбудуться тренінги L-Acoustics з системної інженерії 1-го та 2-го рівнів. Побачимось!